Letiště Praha využívá platformu Kofax na automatizované zpracování přijatých faktur a HR dokumentů. Zaměstnanci nemusí manuálně přepisovat a indexovat data do systému SAP.
Stovky dodavatelů, tisíce faktur, hodiny stereotypní práce
Zavedení softwaru od Kofaxu zjednodušilo zakládání přijatých faktur do sytému a díky funkci vyčítání odpadlo manuální přepisování informací z faktury do SAPu. Kofax umožňuje spojení faktury a příloh do jednoho souboru pomocí čárového kódu, vyčtení relevantních informací a předání elektronizované faktury do SAPu.
Kvalitě vyčítaných dat významně napomáhá schopnost Kofaxu se učit nové šablony. Šablony je možné nastavovat jako celek nebo systém učit individuální umístění hledaného textu.
Pokaždé, když do firmy dorazila pošta s fakturou nebo dodacím listem, tak ji:
- zaměstnanci roztřídili,
- označili dokument čárovým kódem,
- naskenovali,
- data manuálně přepsali do SAPu,
- příslušný manažer v SAPu doklad schválil,
- vydal pokyn k proplacení
- a doklad putoval do archivu.
Pokud faktura přišla v elektronické podobě, odpadlo skenování. Zaměstnanci však stále manuálně přepisovali položky do SAPu. Proplácení dokladů kvůli tomu:
- trvalo zbytečně dlouho,
- docházelo při něm k chybám
- a zaměstnanci neměli kapacitu na práci s přidanou hodnotou.
„Letiště Praha bylo v situaci, kdy dobře provedená automatizace rozváže zaměstnancům ruce. Z našich zkušeností je vhodným ukazatelem objem dokumentů. Pokud společnost zpracovává 10 tis. faktur ročně, opravdu není na co čekat. Automatizací firma totiž ušetří stovky hodin práce.“
— Tomáš Dolejš, CEO INFOMATIC
Dokumenty personálního oddělení
Letiště Praha využívá platformu inteligentní automatizace Kofax pro dokumenty v personální agendě, kam spadají např.:
- pracovní smlouvy,
- mzdové výměry,
- smluvní dodatky,
- propustky k lékaři,
- doklady o školení BOZP.
I zde se osvědčila kombinace předávání scanu do SAPu s vyčítáním textu.
„Více než 2 000 zaměstnanců, fluktuace, klasická pracovněprávní legislativa, přísné bezpečnostní předpisy. To všechno vedlo k tomu, že Letiště Praha potřebovalo digitalizaci i pro HR oblast,“ vzpomíná Dolejš.